سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر ناخن جویدن بر روی سلامت دندان ها

  • آیا شما هم جز آن دسته از افراد می باشید که به ناخن جویدن عادت دارید ؟
  • آیا از تاثیرات منفی ناخن جویدن بر روی سلامت دندان هایتان خبر دارید ؟
  • می دانید که بسیاری از مشکلات دهانی و دندانی و ببیماری های آن به سبب ناخن جویدن ایجاد می شود ؟

ناخن جویدن یکی از بدترین عادات ممکن می بباشد که می تواند تاثیرات منفی را بر روی سلامت دندان های هر فردی بگذارد .

بسیاری از افراد به ناخن جویدن عادت دارند و به طور معمول این اتفاق و عادت در کودکان به طور شایعی مشاهده می شود . تاثیرات منفی ناخن جویدن بر روی سلامت دندان های هر فردی اثبات شده است و بزرگسالان باید به دنبال راهی برای ترک این عادت در خود باشند و یا والدین گرامی ، کودکان را از انجام اینکار منع کنند .

ما در این مقاله می خواهیم تمامی نکات لازم را درباره ناخن جویدن و تاثیر ان بر روی سلامت و وضعیت ظاهری دندان ها را ببرای شما بیان کنیم .

هدف ما از ارائه این مقاله ، پی بردن به تاثیرات منفی ناخن جویدن و ترک این عادت می باشد . پس سلامتی دندان های شما بباید در اولولیت زندگی تان باشد .

[caption id="attachment_8650" align="alignnone" width="800"]تاثیر ناخن جویدن بر روی سلامت دندان ها تاثیر ناخن جویدن بر روی سلامت دندان ها[/caption]

ناخن جویدن

ناخن جویدن یکی از عادات بد و نامناسبی می باشد که همانند مکیدن انگشت ، دندان قروچه ، تیک های عصبی و ... می تواند در هر فردی ایجاد شود .

ناخن جویدن می تواند یک علت و منشا اصلی داشته باشد و بیشتر افرادی دارای فشار روحی و عصبی به این کار عادت کرده اند و ناخن جویدن را در زندگی خود ادامه می دهند . اما تنها فشار عصبی علت اصلیی ناخن جویدن نمی باشد و علل بسیاری می تواند در عادت به جویدن ناخن در فرد موثر باشد .

هزینه اصلاح طرح لبخند در سال99 چقدر است؟??

ناخن جویدن در هر گروه سنی متفاوتی دیده می شود و نمی توان گفت که این عادت فقط در بزرگسالان و یا فقط در کودکان مشاهده می شود .

ناخن جویدن در کودکی

یکی از بدترین عادت موجود که کودکان ممکن است به انجام آن روی بیاورند ، ناخن جویدن می باشد .

کودکان معمولا عادت های بدی را ددر سنین کودکی انجام می دهند که می توان به مکیدن انگشت و فشار ددادن دندان ها و یا دندان قروچه و ناخن جویدن اشاره کرد . این عادت های بد باید در کودکان از همان سنین پایین ترک شود .

تمامی این عادات باید در کودکان برطرف شود و الدین نسبت به این عادات انجام دهنده کودک حساس باشند و اقدامات لازم را در جهت ترک این عادت برای کودک انجام دهند .

ناخن جویدن به طور شایعی در میان کودکان و نوجوانان دیده می شود . بسیاری از کودکان به دلیل ترس و تنهایی و یا استرس و اضطراب و نوجوانان به سبب فشار های عصبی و افسردگی ، ناخن جویدن را عادت خود قرار می دهند .

اگر ناخن جویدن از سنین کودکی ترک نشود و این روند ادامه پیدا کند ، می تواند به سلامت دندان های کودک شما در اینده اسیب بسیاری را وارد کند .

ناخن جویدن در نوجوانی

بسیاری از نوجوانان در سنین نوجوانی با توجه به شرایط محیطی و استرس و محدودیت های خانوادگی و فشار های عصبی و درسی ، به ناخن جویدن روی می اورند .

معمولا نوجوانان امروزی افرادی پرخاشگر به نظر می رسند و این مسئله را به سنین بلوغ آنها نسبت می دهند . ناخن جویدن در این سنین به سب حساس بودن تمامی نوجوانان مشاهده می شود .

برای ترک این عمل باید خود فرد نوجوان تمامی اثار منفی ناخن جویدن را شناسند و به آن پی ببرد . مشاوره های لازم نیز در این باره می تواند ببه ترک ناخن جویدن به نوجوان کمک کند .  معمولا روند ناخن جویدن از سنین کودکی اتفاق میوفتد و تا نوجوانی تداوم پیدا می کند .

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟??

ناخن جویدن در بزرگسالی

شمار بسیاری از بزرگسالان را مشاهده می کنیم که به ناخن جویدن و یا دندان قروچه عادت دارند . این دسته از بزرگسالان الگوی منفی برای کودکان و دیگر افراد می باشند .

معمولا بزرگسالان با توجه به فشار های عصبی و یا عادت مد نظر به انجام این کار روی می اورند و این عمل را از دوران کودکی و یا نوجوانی به همراه خود دارند و نتواسته اند این عادت را ترک کنند و یا از تاثیرات منفی این عمل بر روی دندان هایشان اگاهی نداشته اند .

تاثیر ناخن جویدن بر روی دندان ها

ناخن جویدن می تواند به طور قابل توجهی به سلامت دندان های شما عزیزان اسیب وارد کند . شاید شما هم از اسیب ها و تاثیرات منفی این عمل و عادت بر روی دندان هایتان اگاهی نداشته باشید .

ما در ادامه می خواهیم تمامی موارد و تاثیرات منفی ناخن جویدن را برای شما عزیزان بیان کنیم .

لق شدن دندان ها

ناخن جویدن در صورتی که با فشار بسیار انجام شود و این کار برای مدت زمان و تعداد دفعات بالا برای بیمار می تواند سبب لق شدن دندان ها شود .

زمانی که به ناخن جویدن عادت می کنید ، پس از مدتی شل شدن دندان های خود را احساس می کنید و نگران این موضوع می شوید . بله درست است ، لق شدن دندان ها از تاثیرات منفی این عمل می باشد .

[caption id="attachment_8653" align="alignnone" width="800"]تاثیر ناخن جویدن بر روی سلامت دندان ها تاثیر ناخن جویدن بر روی سلامت دندان ها[/caption]

شکستگی دندان ها

در صورتی که جویدن دندان و فشار وارده ببه دندان ها به قدری شدید باشد ، با مرور زمان می تواند سبب شل شدگی دندان ها و یا شکستگی آن شود . یکی دیگر مشلات دیگر دندانی در اثر ناخن جویدن می توان به ترک دندان اشاره کرد .

آسیب به لثه

جویدن ناخن می‌تواند لبه‌های دندانه و قسمت لثه آسیب وارد نماید. این کار می‌تواند باعث خراش سطح لثه شود. هنگامی که جویدن با باکتری‌های بیش از حد ناخن و انگشت ترکیب شود، می‌تواند باعث ایجاد عفونت و آسیب قابل توجه به لثه شود.

معرفی بهترین دندانپزشک تهران ??

ورود باکتری ها به دهان

وقتی که به ناخن جویدن عادت دارید و این عمل را در طی روز انجام می دهید ، ، میلیون ها باکتری و ذرات الوده وارد دهان شما می شوند. حتی شما وقتی دست های خود را برای بار ها در طول روز بشویید ، باز هم با وارد کردن ناخن به درون دهان ، باکتری ها وارد دهان شما می شوند .

عفونت دهان

بسیاری از عفونت های دهانی بر اثر ورود باکتری ها و میکروب ها به فضای درون دهانی می باشد . پس این اتفاق می تواند در افرادی که ناخن جویدن عادت دارند ، مشاهده می شود . باید برای جلوگیری از عفونت و تبخال های دهانی از جویدن ناخن خود پرهیز کنید .

تغییر وضعیت دندان ها

ناخن جویدن و فشار وارده ببه دندان ها می تواند سب تغییر وضعیت دندان ها شود . اگر به ناخن جویدن عادت دارید و این کار را به طور مداوم انجام می دهید ، دندان هایتان پس از مدتی دچار تغییر وضعیت اصلی می شوند .

بیماری

میلیون ها باکتری بر زیر ناخن های شما وجود دارد ، پس اگر شما ناخن هایتان را بجوید با این کار سبب می شوید که اگتری ها به درون دهان شما نفوذ کند و شما را بیمار سازد .

بسیاری از بیماری ها در نتیجه ورود ماده الوده به درون دهان می باشد . پس باید این کار را ترک کنید تا به بیماری های دهانی دچار نشوید .

نتیجه گیری

ناخن جویدن به عنوان یک عادت بد معرفی شده است که می تواند تاثیرات منفی بر روی سلامت دندان های هر فرد و هم چنین تغییر وضعیت دندانی فرد داشته باشد .

این  عمل می تواند در گروه سنین مختلف به طور شایع با دلایل مختلف مشاهده شود . پس اگر شما جز این دسته از افراد هستید باید اثرات منفی این عمل و عادت را بدانید و اقدامات لازم را در جهت ترک این عمل برای خود انجام دهید .