سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان چه سنی می باشد ؟

  • مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان
  • بهترین روش ارتودنسی دندان برای رفع ناهنجاری دندان ها

ارتودنسی دندان یکی از روش های رفع ناهنجاری های دندانی و ظاهر زشت و بر هم ریخته دندان ها می باشد . بسیاری از افراد برای زیبایی وضع ظاهری دندان هایشان نیاز به انجام ارتودنسی دندان دارند .

ارتودنسی دندان برای هر فردی در هر سنی که باشد ، صورت می گیرد . اما نتیجه قابل قبول و کیفیت بهتر این نتیجه در یک سن و دوره خاصی می باشد .

دندان پزشکان برتر و متخصصان ارتودنسی ، ارتودنسی دندان را برای نتیجه گیری و بازدهی عالی و برتر در دوران سنین بلوغ پیشنهاد می کنند .

هزینه اصلاح طرح لبخند در سال99 چقدر است؟??

همه افراد به دنبال زیبا تر کردن وضع ظاهری دندان های خود می باشند .  یعنی هر فردی در سراسر دنیا که باشد می خواهد دندان هایی صاف و یک دست داشته باشد و هیچ گونه ناهنجاری در ظاهر دندان هایش دیده نشود . ارتودنسی دندان یکی از مناسب ترین روش های درمانی می باشد .

همه افراد می خواهند بدانند که چه سنی برای ارتودنسی دندان و نتیجه بهتر آن مناسب تر می باشد ؟

ما در این مقاله تمامی موارد و نکات لازم را درباره مدت زمان ارتودنسی دندان و طول دوره درمانی ارتودنسی و بهترین ایده آل ترین سن برای انجام ارتودنسی دندان را برای شما عزیزان بیان می کنیم .

[caption id="attachment_8642" align="alignnone" width="800"]مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان چه سنی می باشد ؟ مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان چه سنی می باشد ؟[/caption]

ارتودنسی دندان برای رفع ناهنجاری دندانی

ارتودنسی دندان یکی از روش های درمانی و زیبایی می باشد که به منظور رفع و اصلاح ناهنجاری های دهانی و دندانی و فک و صورت انجام می شود .

با ارتودنسی دندان می توانید زیبایی ظاهری لبخند و دندان هایتان را برای خود ایجاد کنید . اگر شما جز آن دسته از افراد می باشید که دندان هایتان ظاهر چندان مناسبی ندارند و از این بابت رنج می برید ، جای هیچ گونه نگرانی از بابت این مسئله نمی باشد . می توانید با درمان ارتودنسی دندان بهترین نتیجه و کیفیت زیبایی دندانی را داشته باشید .

برای اینکه متوجه شویم به درمان ارتودنسی نیاز داریم یا خیر باید با متخصص ارتودنسی مشورت کنیم. اما قبل از آن می‌توان با در نظر گرفتن نکاتی نیاز به انجام ارتودنسی را تشخیص داد.

مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان

برای انجام ارتودنسی دندان محدودیت سنی وجود ندارد . هر فردی در هر سنی که باشد می تواند برای اصلاح طرح لبخند و رفع ناهنجاری دندانی خود ، ارتودنسی دندان را بهترین و معتبر ترین کلینیک های دندان پزشکی ایران انجام دهد .

بسیاری از افراد نگران این موضوع می باشند که ارتودنسی حتما اید در کودکی انجام شود یا خیر ؟ چه سنی برای ارتودنسی مناسب است ؟ آیا افراد بزرگسال نمی توانند ارتودنسی دندان را انجام دهند ؟

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟??

بهترین و مناسب ترین سن برای انجام ارتودنسی دندان در سنین بلوغ می باشد . در این زمان استخوان فک به راحتی با دستگاه ارتودنسی دندان قابل حرکت می باشد و ناهنجاری دندانی را برطرف می سازد .

بهترین زمان شروع ارتودنسی دندان

ارتودنسی دندان هم در کودکان و هم در بزرگسالان با هر وضعیت و شرایط دندانی که باشند انجام می شود . اما خود سن تاثیر مستقیمی در نتیجه و کیفیت عمل ارتودنسی دندان دارد .

بهترین زمان برای شروع انجام ارتودنسی دندان برای فرد و مراجعه به کلینیک دندان پزشکی برای معاینه و بررسی فک و استخوان فک و وضعیت دندان ها ، در سنین کودکی می باشد . زمانی که دندان های فرد به طور کامل دائمی رویش را داشته باشند ، پس از آن می توانید برای بررسی ناهنجاری دندانی به دندان پزشک و متخصص ارتودنسی مراجعه کنید .

معاینه اولیه برای بررسی وضعیت دندان ها و ناهنجاری های آن را به سنین بالا  بزرگسالی موکول نکنید .

کودکانی که سنین 8 تا 9 را دارند بهتر است که برای انجام ارتودنسی دندان به دندان پزشکی و یا متخصص ارتودنسی دندان مراجعه کنند .

ارتودنسی دندان در کودکان

بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان ، در سنین کودکی می باشد . والدین باید نسبت به این مسئله و موضوع یعنی وضعیت ناهنجاری دندان های کودک خود اهمیت و توجه کافی را داشته باشند .

توصیه دندان پزشکان و متخصصان ارتودنسی برای انجام ارتودنسی دندان ، سنین کودکی می باشد .

ارتودنسی دندان در سنین و دوره کودکی از اهمیت بالایی برخوردار است . اعتماد به نفس کودکان به سبب ناهنجاری و ظاهر نامرتب دندان هایشان پایین می اید و کاهش می یابد . به همین سبب بسیاری از کودکانی که دندان های به هم ریخته و نامرتب دارند ، از حرف زدن و خندیدن و به ظاهر نشان دادن دندان هایشان پرهیز می کنند و یا از این کار خجالت می کشند .

اعتماد به نفس در کودکان از همان سنین به سب ناهنجاری های دندانی اش کاهش می یابد و این مسئله می تواند بر روی اینده کودک و تعاملات اجتماعی او تاثیر منفی گذارد .

معرفی بهترین دندانپزشک تهران ??

ارتودنسی دندان در بزرگسالی

ارتودنسی دندان برای بزرگسالان نیز انجام می شود . این جمله بدین معناست که ارتودنسی دندان فقط مختص دوران کودکی نمی باشد و هر فردی در هر سنی که باشد با نظر و مشورت دندان پزشک می تواند ارتودنسی را انجام دهد .

سن ارتباط مستقیمی با ارتودنسی دندان دارد و افراد بهتر است که این عمل را در سنین کودکی و بلوغ انجام دهند تا نتیجه بهتری را بگیرند . بسیاری از بزرگسالان از انجام ارتودنسی دندان خودداری می کنند . یکی از اصلی ترین دلایلی که علاقه به انجام ارتودنسی دندان ندارند این است که احساس خجالت و شرمندگی می کنند و با کاهش روحیه و اعتمااد به نفس در جمع های گروهی همراه می شوند .

با بالا رفتتن سن ، استخوان های فک سخت و سخت تر می شوند و به همین سبب متخصصان ارتودنسی ، ارتودنسی دندان را در سنین بزرگسالی توصیه نمی کنند .

[caption id="attachment_8643" align="alignnone" width="800"]مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان چه سنی می باشد ؟ مناسب ترین سن برای ارتودنسی دندان چه سنی می باشد ؟[/caption]

محدودیت سنی برای ارتودنسی دندان

  • آیا برای ارتودنسی دندان محدودیت سنی وجود دارد ؟

محدودیت سنی برای انجام ارتودنسی دندان وجود ندارد. بسیاری از افراد تصور می کنند که ارتودنسی در سنین بالا مناسب نمی باشد و نمی توانند از این روش درمانی برای رفع ناهنجاری فک و دندان هایشان استفاده کنند .

هیچ گونه محدودیت سنی برای ارتودنسی دندان وجود ندارد و سلامت لثه و استخوان فک در انجام ارتودنسی دندان تاثیر دارد .

درست است که درمان زود هنگام ناهنجاری های دندانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است ، اما به هر حال محدودیتی در این عمل وجود ندارد و پزشکان در صورت مشاهده شرایط ویژه برای بیماران ارتودنسی دندان را در بزرگسالی انجام می دهند.

در بزرگسالان سن ارتودنسی محدودیتی ندارد و در هر سنی در صورت سلامت دندان ها و بافت های نگهدارنده امکان پذیر است. اما به علت تغییرات استخوانی مدت درمان در آنها از کودکان طولانی‌تر خواهد بود.

طول دوره درمان ارتودنسی دندان

  • ارتودنسی دندان چند سال زمان می برد ؟
  • چرا ارتودنسی دندان از طولانی ترین روش های درمانی می باشد ؟

مدت زمان ارتودنسی دندان در هر فردی متفاوت می باشد و به همین سبب نمی توان در باره این مسئله و مدت زمان دوره درمانی ، نظر قطعی ارائه داد .

وضعیت فک و استخوان ، ناهنجاری و نامرتبی دندان ها ، رویش دندان ها، سن بیمار از عوامل تاثیر گذار بر روی مدت زمان طول دوره درمانی ارتودنسی می باشد .

طول درمان ارتودنسی دندان در سنین پایین و کودکی کوتاه تر می باشد . یعنی به سبب ناهنجاری های بیشتر فک و استخوان و دندان ها در بزرگسالی و همچنین سختی استخوان فک در این زمان ، طول دوره درمانی طولانی تر خواهد بود .

طول دوره درمان ارتودنسی برای بیماران به طور میانگین حدود 1 تا 3 سال می باشد . البته باز هم اعلام می کنیم که این مدت زمان در هر فردی متفاوت می باشد و نمی توان قطعی بیان کرد . برخی افراد برای رفع ناهنجاری دندانی نیاز به عمل جراحی فک ، پلاک متحرک و ثابت قبل و بعد از ارتودنسی دندان و ... دارند که هر یک می تواند طول دوره درمان را کاهش یا افزایش دهد .

نتیجه گیری

مناسب ترین سن برای انجام ارتودنسی دندان با بهترین کیفیت و نتیجه گیری ، در سنین بلوغ و کودکی می باشد .

هیچ گونه محدودیت سنی برای انجام ارتودنسی دندان وجود ندارد و افراد در هر سنی که باشند می توانند ارتودنسی دندان را با مشورت و توصیه دندان پزشک انجام دهند . ارتودنسی از بهترین روش های رفع و اصلاح طرح لبخند و ناهنجاری های دندانی می باشد .

اگر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی و یا بهترین دندان پزشک برای انجام ارتودنسی دندان می باشید ، می توانید به کلینیک دکتر علیرضا انصار مراجعه کنید .

دکتر انصار از بهترین دندان پزشکان تهران می باند که بهترین روش های اصلاح طرح لبخند و سایر روش های درمانی و ترمیمی و زیبایی دندان پزشکی را با بالا ترین کیفیت درمانی و رعایت پروتکل های بهداشتی برای شما عزیزان انجام می دهد .