سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه های زیباسازی لبخند و دندان چیست ؟

  • چه راه هایی برای زیباسازی لبخند وجود دارد ؟ 
  • آیا شما نیز به دنبال راهی برای زیباسازی لبخند و دندان های خود می باشید ؟ 

پیش از آنکه درباره روش های اصلاح طرح لبخند بدانید، بهتر است کمی درباره این فعالیت دندانپزشکی و موقعیت‌های استفاده از آن بدانید.

حتماً برای شما هم پیش آمده است که کسی را با لبخندش به خاطر بسپارید. یا مثلاً پس از لبخند زدن، آدم‌های بیشتری جذبتان شوند یا شما به‌واسطه‌ی لبخند کسی به او جذب شوید. لبخند از ویژگی‌های بارز چهره‌ی هر فرد است که مستقیماً با میزان جذابیت و زیبایی مرتبط است. حتی گفته‌اند لبخند سلاح قدرتمندی است که با آن می‌توانید یخ را هم آب کنید. بنابراین زیبایی آن بسیار در ارتباط برقرار کردن، تأثیرگذاری و اعتمادبه‌نفس تأثیر می‌گذارد.  

چرا طرح لبخند اهمیت دارد ؟ 

فرم دندان‌ها، اندازه آن‌ها، شکل کنار هم قرار گرفتن و رنگشان، اندازه لثه‌ها و میزان نمایان شدن آن‌ها هنگام لبخند زدن از موضوعاتی است که مستقیماً روی طرح لبخند تأثیر می‌گذارد. روش‌های اصلاح طرح لبخند روش‌های بسیار متعدد و متفاوتی هستند که اجزایی را گفته شد، می‌توانند طوری تغییر دهند که لبخند زیباتری داشته باشید.

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟??

از انواع روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌توان به ارتودنسی (برای مرتب کردن دندان‌های به‌هم‌ریخته)، کاشت دندان (پر کردن فضاهای خالی لثه)، لمینیت (روکش کردن دندان‌ها)، بلیچینگ (سفید کردن دندان‌ها) و درمان لبخندهای لثه‌ای اشاره کرد که در ادامه، درباره‌ی آن‌ها بیشتر خواهید خواند.

[caption id="attachment_8753" align="alignnone" width="800"]راه های زیباسازی لبخند و دندان چیست ؟ راه های زیباسازی لبخند و دندان چیست ؟[/caption]

چه روش هایی برای طرح لبخند وجود دارد ؟  

همان طور که می دانید روش های متعدی برای طرح لبخند وجود دارد . نمی توان گفت که یک روش خاص و متفاوت برای اصلاح طرح لبخند وجود دارد ، بلکه باید بیان کرد روش های مختلفی می باشد که شما می توانید با انجام یکی از این روش های به زیباییی لبخند برسید . 

داشتن دندان هایی سفید و زیبا و داشتن طرح لبخند گیرا و جذاب از ارزو های بسیاری از مردم می باشد . 

بسیاری از افراد دندان هایی با ظاهر نامرتب و بهم ریخته دارند و این مسئله سبب شده است که اعتماد به نفس گذشته را نداشته باشند و همین مسئله تاثیر منفی بر روی روحیه و زیبایی چهره انها گذاشته است . جای نگرانی نیست و امروزه روش های مختلفی برای زیبا سازی طرح لبخند وجود دارد . 

برخی از روش های اصلاح طرح لبخند را برای شما عزیزان در ادامه مقاله بیان می کنیم : 

ارتودنسی دندان

 احتمالاً از این روش بسیار شنیده‌اید. ارتودنسی فعالیتی است که در طی آن وضعیت نازیبای دندان‌ها را تغییر می‌دهند و باعث مرتب شدن دندان‌ها می‌شوند. دندان‌ها هم بخش جدایی‌ناپذیری از لبخند هستند و به همین دلیل هم ارتودنسی از روش‌های اصلاح طرح لبخند به شمار می‌آید.

همچنین اگر کنار هم قرار گرفتن دندان‌ها به‌درستی انجام شود، باعث می‌شود که تکه‌های غذا بین دندان‌ها نمانند و در نتیجه احتمال پوسیدگی دندان‌ها هم کاهش یابد. همچنین ارتودنسی معمولا تأثیر به‌سزایی در نحوه صحبت کردن و تلفظ واژه‌ها خواهد داشت.

متداول‌ترین روش ارتودنسی استفاده از براکت روی دندان‌ها و معمولاً سیمی است که این براکت‌ها را به هم متصل می‌کند. البته براکت‌های متنوعی در دندانپزشکی وجود دارد که ممکن است لزوما نیازی به سیم نداشته باشند. براکت‌ها ممکن است از جنس فلز باشند، یا سرامیک، یا پلاستیک. ممکن است دیدنی باشند یا نادیدنی و همگی بسته به مدل دهان و فک بیمار و سلیقه و هزینه‌ای که برای ارتودنسی کنار گذاشته‌اند، می‌تواند متفاوت باشد.

کاشت دندان

 فرایند کاشتن دندان، درواقع فرایندی است که در آن دندان‌هایی را که در اثر حادثه یا به‌خودی خود از بین رفته‌اند، با مشابه آن جایگزین کنید. این روش از از دیگر روش‌های اصلاح طرح لبخند به شمار می‌آید. امروزه دو روش اصلی برای پر کردن فضاهای خالی دندان‌ها وجود دارد:

معرفی بهترین دندانپزشک تهران برای ایمپلنت دندان??

بریج کردن

 bridge در انگلیسی به معنای پل است که اینجا هم به همان معنا از این کلمه بهره گرفته شده است. در این روش هم برای جایگزین کردن دندان، پلی با شکل دندان و میان دو دندان دیگر می‌زنند و به این طریق فضای خالی را پر می‌کنند. معمولا برای بریج کردن، باید بخشی از دندان‌های اطراف را بتراشند تا بریج، به شکل قالبی روی دندان‌های شما قرار بگیرد.

ایمپلنت کردن

ایمپلنت کردن دندان درواقع راهکاری دائمی برای بازگرداندن دندان‌های ازدست‌رفته است. ایمپلنت‌ها جایگزین ریشه‌های دندان می‌شوند، پیچ‌هایی با جنس تیتانیوم که در لثه‌ها پیچ می‌شوند و با بافت آن ادغام می‌شوند و روی آن‌ها روکش دندان قرار می‌گیرد.

[caption id="attachment_8754" align="alignnone" width="800"]راه های زیباسازی لبخند و دندان چیست ؟ راه های زیباسازی لبخند و دندان چیست ؟[/caption]

روکش کردن دندان

 استفاده از لمینیت یا روکش دندان هم یکی دیگر از روش‌های اصلاح طرح لبخند است. چرا که معمولا برای ترمیم دندان‌هایی که شکستگی یا خوردگی دارند، استفاده می‌شود. لمینیت‌ها پوشش‌هایی هستند با جنس سرامیک، یا کامپوزیت که روی دندان شما قرار می‌گیرند و درواقع جایگزین مینای دندان هستند. به همین دلیل هم برای استفاده از لمینیت معمولا باید بخش رویی دندان‌هایتان را تراش دهند تا به‌خوبی در جای خود قرار بگیرد.

سفید کردن دندان

 معمولاً تغییر رنگ دندان‌ها به خاطر استفاده از خوراکی‌های رنگدانه‌دار یا نوشیدنی‌های رنگی و گازدار یا مصرف الکل و سیگار تغییر می‌کند و زرد می‌شود. سفید کردن دندان‌ها فعالیتی است که هم در مطب دندانپزشک می‌تواند اتفاق بیفتد، و هم راهکارهای خانگی دارد. در دندانپزشکی، سفید کردن دندان‌ها معمولاً یک لیزر نور آبی که روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، یا با مواد شیمیایی سفیدکننده دندان انجام می‌شود. سفید کردن دندان‌ها هم از آنجایی که به زیباتر شدن دندان‌ها کمک می‌کنند، از روش‌های اصلاح طرح لبخند است.

درمان لبخندهای لثه‌ای

 شاید شما هم توجه کرده باشید که برخی هنگام لبخند زدن لثه‌هایشان بیش از حد نمایان می‌شود که به آن‌ها لبخندهای لثه‌ای می‌گویند. معمولا درمان لبخندهای لثه‌ای را هم جزء روش‌های اصلاح طرح لبخند حساب می‌کنند. ممکن است علت لبخند لثه‌ای دندان‌های کوتاه باشد که در این صورت باید جراحی انجام شود و لثه را بالا ببرند تا دندان‌ها بیشتر نمایان شوند. ممکن است به دلیل فرم صورت و فک باشد که در این صورت نیاز به جراحی فک دارد. دلیل دیگر آن بیش‌فعال بودن لب بالاست که می‌توانند با تزریق بوتاکس از بالا پریدن لب بالا هنگام لبخند زدن جلوگیری کنند. 

می‌گویند لبخند زدن اینکه لبخند نقطه مشترک هر زبان است. اگر از لبخند خود، دندان‌ها و لثه‌هایتان رضایت ندارید، دندانپزشکی زیبایی با بهره‌گیری از روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌تواند دندان‌هایتان را سفیدتر و زیباتر و لبخندتان را جذاب‌تر می کند . 

بهترین دندان پزشک برای زیباسازی طرح لبخند 

یکی از چالش های زندگی هر فردی که به دنبال راهی برای زیباساازی طرح لبخند و دندان های خود می باشد ، انتخاب و پیدا کردن بهترین دندان پزشک زیبایی می باشد . 

اگر شما جز آن دسته از افرادی می باشید که به دنبال بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند و بهترین دندان پزشک زیبایی برای انجام این عمل برای خود می باشید ، تا بتوانید زیبایی را در کنار بهترین کیفیت و ویژگی تجربه کنید ، می توانید به کلینیک دنان پزشکی دکتر انصار مراجعه کنید . 

هم چنین هر گونه پرسش در باره روش های زیبایی اصلاح طرح لبخند برای افراد ، می تواند با تماس با کلینیک دندان پزشکی دکتر انصار پاسخ داده شود .